Miten se taas menikään?

17.4.2018 - Timo Riisiö
CADS blogi kysymyksiä

Olen saanut teiltä paljon kysymyksiä CADSin eri aihealueisiin liittyen. Paljon on myös tullut uutta, kuten uusia palvelutuotteita ja nimikkeitä. Niinpä haluankin tässä yhteydessä kertoa teille näiden kysymysten kautta hieman taustoja sille, miten me yleisellä tasolla toimimme, miksi me myös tätä palvelutuotantoa teemme ja mikä on yhteinen tavoitteemme tässä alati kehittyvässä ja muuttuvassa toimintaympäristössämme.

Kysymys 1: Ovatko kaikki CADSin joskus hankkineet meille edelleen asiakkaita?

Kyllä ovat. Lisenssipolitiikkamme on suomalaisena toimijana hyvin reilua, lisenssin perinteisellä tavalla hankkineen ei tarvitse miettiä, tai jopa pelätä, lakkaako CADS toimimasta, jos sitä ei päivitetä. Tai mikäli CADS on päivittämättä tovin, onko ainoa vaihtoehto ostaa kokonaan uusi CADS.

Asiakkaamme voi koska tahansa palata myCADS-palvelusopimusasiakkaaksi (ent. Ylläpitosopimus) sen hetkisen voimassa olevan hinnaston mukaisin hinnoin, palvelu toivottaa sinut tervetulleeksi takaisin hyötyjen ääreen. Kerran hankittu lisenssi on taas iskussa!

Kysymys 2: Millaisiin palveluihin olen myCADS-palvelusopimusasiakkaana oikeutettu?

Lähdetään liikkeelle ihan perusteista, kerron samalla miten itse näemme palvelujen arkkitehtuurin ja mihin suuntaan yhdessä teidän kanssanne sitä kehitämme.

  1. Ajantasainen tuote on tärkein! myCADS-palvelusopimusasiakkaana (ent.Ylläpitosopimus) sinulla on käytössäsi päivityspalvelumme joko CADSin automaattipäivityksenä tai perinteisenä manuaalisena vaihtoehtona. Ohjelmistoa kehitetään jatkuvasti ja toiminnallisuudet muodostavat uusia kokonaisuuksia sinun toimintasi tehostamiseksi, pidä siis CADSisi ajan tasalla!
     
  2. Seuraavaksi tulee HelpDesk! Saamme kuukausitasolla yli 600 palvelupyyntöä joista HelpDeskimme ratkaisee itsenäisesti yli 60% ja seuraava asiantuntijataso loput. Ratkaisun saatuasi voit palata sinulle tärkeimmän prosessin eli oman liiketoimintasi pariin. Asiakastyytyväisyystutkimuksissa HelpDeskimme kerää ansaitusti vuodesta toiseen teiltä tulevia kehuja!

Nämä kaksi edellä mainittua palvelua ovat vain myCADS-palvelusopimusasiakkaiden käytössä. Tämä käytäntö astui voimaan 1.1.2018 ja sen tarkoitus on mahdollistaa palvelujen kohdentaminen ja kehittäminen myCADS-palvelusopimusasiakkaillemme.

Tuote on nyt siis ajan tasalla ja ongelmien ilmaantuessa on tiedossa tapa miten toimia joten edetään CADSin käyttöön liittyviin kysymyksiin.

Kysymys 3: Olen nyt hankkinut CADSin, miten te koulutatte minut käyttämään sitä?

myCADS-palvelusopimusasiakkaana sinulla on vapaa pääsy kaikkiin perusteet-tason verkkokoulutuksiin, riittää kun ilmoittaudut niille verkkosivujemme kautta:  www.cads.fi/palvelut/koulutukset-ja-tapahtumat. Aloita CADS-polku näistä, vaikka CAD-maailma olisikin sinulle entuudestaan tuttu. Myös perusteiden lähikoulutukset ovat sinulle erikoishinnoiteltuja.

Toimialakohtaiset Pro-koulutukset (sekä verkko- että lähikoulutukset) ovat sinulle myCADS-palvelusopimusasiakkaana aina erikoishinnoiteltuja ja samoin kuin perusteet-tason koulutuksissakin, saat käyttöösi koulutuksen verkkotallenteen koulutustapahtuman jälkeen.

Nämä edellä mainitut toteutetaan yleisellä toimialakohtaisella sisällöllä ja ne antavat hyvän yleiskuvan siitä mihin CADSillä pystyt toimialasi tarpeissa.

Kun menemme syvemmälle toimialaan tai juuri sinun toimintaympäristösi vaatimuksiin, suosittelemme sinulle asiakaskohtaisia koulutuksia tai konsultointia. Tällöin keskitytään CADSin tehokäyttöön sinun päivittäisessä toiminnassasi, sinun hyödyksesi. Avainsanoja asiakaskohtaisissa koulutuksissa voivat olla CADS-suunnitteluympäristö, SQL, räätälöidyt asennukset, asiakaskohtaiset mukautukset/räätälöinnit jne. Tukijoukko asiantuntijamme takana kasvaa tarpeen mukaan kattamaan myös tarvittavaa erikoisosaamista.

Kysymys 4: Miten vastaatte digitalisaation vaatimuksiin osaamiseen liittyen?

Lisäämällä aikaan ja paikkaan sitomatonta palvelutarjontaa, kuten esim. verkkokoulutusten tallenteet sekä verkkopalvelumme myCADS.

Kaiken palvelutarjonnan tulee olla asiakkaan tarpeeseen perustuvaa, helposti saatavaa ja kustannustehokasta. Jos palvelutarjonta auttaa ratkaisemaan asiakkaan ohjelmiston käyttöön tai sen opiskeluun liittyviä ongelmia, on sen olemassaolo oikeutettua. Markkinathan ovat siinä mielessä selkeä kumppani, että elinkelvottomat palvelut kuihtuvat pois ja tässä mielessä vahvempia tulee tilalle.

Kysymys 5: Mitä uutta?

Viittaan tässä osin edelliseen vastaukseen kun kerron että uudet palvelut keskittyvät verkkoon. Nykyiset yritysasiakkaat saavat pian käyttöönsä CADS-klinikan ja opiskelija-asiakkaat Kolmannen lukukauden malliprojekteineen ja ladattavine materiaaleineen. Seminaari-/webinaaritarjontaa lisätään ajankohtaisiin aiheisiin ja CADSin uusiin toiminnallisuuksiin liittyen.

Kysymys 6: Miten tästä tiedotetaan?

Monikanavaviestinnällä. Pidä CADSin aloitusikkuna käytössä, seuraa uutiskirjeitämme ja kotisivujemme uutisia. Meitä kannattaa seurata Facebookissa ja LinkedInissä, myös niiden kautta jaamme arvokasta tietoa.

Markkinointiautomaatio käyttää jatkossakin pääasiassa sähköpostia joten sinun kannattaa seuloa sähköpostista CADSiin liittyvät postit, vaikka käyttämällä sähköpostisi hallinta-asetuksia. Näin CADSiltä tulevat viestit eivät huku sähköpostiviestitulvaan vaan tieto saavuttaa sinut.

Loppuyhteenveto

Metsuri oli huhkinut päiväkaupalla metsässä raskaan moottorisahan kanssa, mutta saanut vain pari puuta kaadettua ja karsittua. Kun kaveriksi tuli toinen metsuri jolta puiden kaataminen ja karsiminen sitten sujui kuin leikki, ensimmäisen metsurin oli pakko kysyä: Mikä ihmeen ääni sinun sahastasi lähtee?

No, työvälineitä voi kukin tietysti käyttää haluamallaan tavalla mutta parhaan hyödyn saat kun käytät CADSiäsi kuten se on suunniteltu käytettäväksi. Perehdy CADSin käyttöön palvelujemme kautta, ei tule niin kova hikikään.

Yhteistyöterveisin

Timo Riisio CADS

Timo Riisiö
Palvelujohtaja
Kymdata Oy
timo.riisio@cads.fi