Palvelujohtajan palsta: Ajatuksia, ilonaiheita, kehityssuunnitelmia

18.9.2018 - Timo Riisiö
CADS-palvelu

Päätöksentekoon liittyy aina riskejä, vastuuta tulevasta, toivoa onnistumisesta ja huolta epäonnistumisesta.  Kristallipallokin harmillisesti sumenee juuri kun yrittää kurkistaa lanseerattavan palvelun tai tuotteen tulevaisuuteen, eikä kerro jääkö itselle rakas hanke eloon, vai hiipuuko hyvien ideoiden hautausmaalle.

Tietysti haastattelemme asiakkaitamme, tutkimme lähdemateriaalia, konsultoimme asiantuntijoita myös muilta toimialoilta, haistelemme trendejä ja peilaamme aikeitamme vuosien mittaan hankittuun kokemukseen. Mutta silti on tunnustettava, että joskus ihan oikeasti lanseerausvaiheessa… pelottaa.

Noin vuosi sitten lanseerasimme CADS-asiakkaillemme uuden verkkopalvelun, myCADSin. Ensi viikolla palveluun rekisteröityneiden määrä ylittää 3000 rajan. Viime viikolla aloitimme opiskelija-asiakkaillemme suunnatut verkkokoulutukset. Jo toteutettujen  ja syksyn osalta vielä tulevien koulutusten yhteenlaskettu osallistujamäärä tulee ylittämään reilusti 700 osallistujan määrän. Yritysasiakkaillemme suunnatut myCADS-palvelusopimukseen sisältyvät verkkokoulutukset ovat osallistujamäärältään moninkertaisia perinteisiin toteutuksiin verrattuna. Tarjoamiemme palvelujen vastaanotto on ylittämässä hurjimmatkin odotukset!

 Miten tästä eteenpäin? Miten minä, tästä toiminnasta viime kädessä vastaavana, näen lähitulevaisuuden?

Olen jo pitkään uskonut muutokseen ja hyväksynyt ajatuksen siitä, että tuotteita ja palveluita kehitetään jatkossa yhä enemmän yhdessä asiakkaittemme kanssa, vastaamaan nimenomaan ja oikeastaan vain asiakkaan tarpeita. Samalla tavalla uskon yhä vahvemmin tiedon jakamiseen yhteiseksi hyväksi, ja nimenomaan niin, että tieto on helposti saavutettavissa, monimuotoista sekä käyttäjäänsä hyödyttävää.

Haaveeni on yhteisöllisyys, tiedon jakaminen joka tasolla eli myös horisontaalisesti käyttäjien kesken. Siihen ei enää ole niin hirveän pitkä matka kuljettavana, siksi uskallan tämän haaveeni julkistaa.

Kiitos hyvät CADS-asiakkaamme, käyttämällä palvelujamme teette tästä työstä merkityksellistä. Tästä on hyvä jatkaa.

Terveisin aurinkoisena syyskuun sunnuntaina

Timo R.
Palvelujohtaja
Kymdata Oy

P.S. Parin viikon päästä vedämme seuraavan ässän hihasta.